Rahatlayın, Gerginlikle nasıl baş edilir?

Yazar: Cuma, Nisan 01, 2016 , , , , , , , , ,

Gerginlikle baş etmek, gevşeyebilmek için öncelikle gerginliği fark etmek gerekir. Gerginlik belirtileri şunlardır:


Kaslarda gerginlik, kas ağrıları
Uykuya dalmada güçlük
İştahsızlık, mide rahatsızlıkları
Süregelen yorgunluk
Baş ağrısı
Hızlı, kısa kısa nefes almak
Düşünceleri odaklamada güçlük
Her şeyin üstüne gelmesi hissi, panik gibi yakınmalar eğer başka bir tıbbi neden yoksa gergin olduğunuzu ve gevşemeye gereksinim duyduğunuzu gösterir.



Neler yapabilirsiniz?



En iyi gevşeme yöntemi kişiden kişiye değişir. Herkes için geçerli bir 'doğru' gevşeme yöntemi yoktur. Önemli olan sizin için en uygun gevşeme yöntemini bulmanızdır. Kimine yürüyüş veya spor yapmak iyi gelirken, kimine deniz kıyısında oturmak veya müzik dinlemek iyi gelir. Kaslarınızı gevşetmek de iyi bir gevşeme yöntemidir. Bedensel gevşemenin zihinsel olarak da gevşemenizi sağlayacağını göreceksiniz. Zihinsel gevşeme de gerginlikten kurtulmanın etkin yöntemlerindendir. Beden zihinden kopuk olmadığı için gevşemeye nereden başlarsanız başlayın diğerini olumlu yönde etkileyecektir. Ancak uyguladığınız gevşeme yöntemi ne olursa olsun zaman içinde, uygulaya uygulaya getirisini görebilirsiniz.

BENZER YAZILAR

9 yorum

  1. Bahara girdiğimiz bu aylarda insan daha çok geriliyor ve kocaman bir yorgunluk çöküyor insanın üzerine. Yazınız tam ve yerinde olmuş bence. Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim, o zaman el birliği ile rahatlama zamanı :)

    YanıtlaSil
  3. takip etkinliği ile keşfettim bu güzel blogu ve hemen takibe aldım. bende beklerim. sevgiler...
    soslubadem.blogpot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz, tabi ki seve seve gelirim. Görüşmek üzere

      Sil
  4. Yazı için teşekkürler :)
    Bu arada blog keşif etkinliğinden geldim.
    Bana da beklerim :)
    Sevgiler...
    www.benrujumvealligim.biz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Hoşgeldiniz çok keyifle ziyaret ettim ve takibe aldım görüşmek üzere sevgiler

      Sil
  5. Ben kitap okuyarak rahatlayanlardanım.. Genelde gerildiğim durumlar da o ortamdan uzaklaşmak ve derin bir nefes almak da iyi geliyor.. Vaktin olursa bende ziyarete beklerim. Sevgiyle kal :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önemli olan kendine özgü yöntemi bulmak zaten, herkesin gerginlik seviyesi ve tepkileri farklı oluyor. Ziyaretin için teşekkür ederim sürekli bekliyorum :)

      Sil
  6. rahatlamak en bünye-beden hem de ruh ve insan ilişkileri için çok önemli. stress ne kadar az ise insan o kadar mutlu oluyor. teşekkürler =)

    YanıtlaSil